Snabb leverans hos byRavn

 

Hos byRavn har vi stort fokus på snabba leveranser

När du har beställt en produkt i vår webbshop skickar vi den samma dag som du gjort din beställning, även om den är skräddarsydd med personlig text eller specialmått, så länge vi får den innan kl. 12.00 (på dagen).

Vi skickar din beställning med PostNord. Du väljer själv om din beställning ska skickas som paket eller varubrev. Båda alternativen kan spåras.

PostNord informerar om att:

  • Paket levereras inom 1-3 vardagar
  • Varubrev levereras inom 2-6 vardagar


DHL informerar om att:

Paket levereras inom 1-2 vardagar

DHL levererar vanligen dagen efter att vi skickar din beställning. I utvalda områden är leveranstiden dock 2 dagar. Här på sidan har vi samlat de postnummer där leveranstiden enligt DHL är upp till 2 vardagar.

Så skickar vi din beställning

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

- Varubrev (39:- SEK)
Varubrevet kan spåras och levereras i brevlådan om det finns plats, annars levereras det till ditt lokala postombud.

- Paket utan utdelning (69:- SEK)
Paketet levereras till ditt lokala postombud.

- Paket med utdelning (99:- SEK)
Paketet levereras hem till din valda adress. Om du inte är hemma eller paketet inte får plats i brevlådan kommer försändelsen lämnas in till ditt lokala postombud.

- Paket till företag (99:- SEK)
Paketet levereras på din arbetsplats.

- DHL Express  (299 SEK)
Paketet kan spåras under transporten och levereras till din adress

Vi förhåller oss till de leveranstider som vi har informerats om från PostNord och DHL. När vi anger våra leveranstider kan vi därför inte garantera att PostNord och DHL håller de angivna leveranstiderna, men vi kan garantera att vi skickar din beställning så att den kommer fram inom den angivna leveranstiden så länge PostNord och DHL håller sina leveranstider.

Vi rekommenderar alltid att du beställer i så god tid som möjligt.

Längre leveranstid för placeringskort

Vid beställning av placeringskort tar det några dagar innan vi skickar iväg dem.

Normalt skickas de efter ett par dagar.

Din beställning är försenad

Om du inte har mottagit:

- Ditt varubrev inom 6 vardagar

- Ditt paket inom 3 vardagar,

Så kontakta oss (byRavn@byRavn.dk) eller PostNord (0771-33 33 10) så att vi kan hitta din beställning så snabbt som möjligt.

Om du exempelvis väljer leveransmetoden “Paket till närmaste ombud (Leverans: vanligen 1-3 vardagar)” och vi mottar din beställning en vardag senast klockan 12.00 kommer din beställning att skickas samma dag. Du kan då förvänta dig att motta ditt paket inom 3 vardagar.

Kom ihåg att ange rätt adress

Kom ihåg att kontrollera att din e-postadress och leveransadress är korrekt angivna innan du gör din beställning. Försändelsen kan inte levereras om:

- Du har uppgett fel adress

- Adressen inte är fullständig (om du till exempel har glömt att uppge husnummer)

- Ditt namn inte står på brevlådan

Kundservice hos byRavn:

För oss på byRavn är det viktigt att vår kundservice är på topp. Vi gör alltid vårt bästa för att våra kunder ska få sina beställningar så snabbt som möjligt. Det innebär att vi agerar snabbt om det uppstår några problem med din försändelse, och vi kontaktar gärna posten å dina vägnar.

Om din försändelse försvinner under leveransen gäller följande:

När vi skickar paket och varubrev som kan spåras är det avgörande för PostNord att följande information finns på plats när de ska leverera din försändelse: Kunden måste alltid se till att ange 100 % korrekt adress, inklusive korrekt namn, adress, husnummer, lägenhetsnummer, postnummer, ort, etc. Om försändelsen ska levereras till adressen i stället för till ett utlämningsställe är det viktigt att mottagarens namn framgår tydligt på brevlådan.

Om kunden har angett fel adress, och försändelsen därför måste skickas ut igen, är det kundens ansvar att stå för de extra leveranskostnaderna. Om din försändelse försvinner, och ovanstående upplysningar är korrekta, kommer byRavn se till att skicka ut ett nytt paket till dig så snart som möjligt samt stå för de extra leveranskostnaderna. Om fraktföretaget har tappat bort paketet kan beställningen inte avbrytas/återbetalas, men vi ser som sagt alltid till att paketet kommer fram.

Gratis frakt

Få gratis frakt vid köp för minst 749:-

För att få gratis frakt måste du handla för 749:-, exklusive fraktkostnader och efter eventuell avdragen rabatt.

Inslagning i presentpåse

När du handlar hos byRavn kan du självklart också få din present inslagen i en stilren och elegant bomullspåse. Inslagning i presentpåse kostar 25 kronor. Om du vill att vi slår in din present behöver du bara komma ihåg att klicka i fältet inslagning i din varukorg.
På bilden syns presentpåsarna. De allra flesta produkter slås in i de små påsarna, medan väskor, bälten och vårt nyckelband läggs i den stora påsen.
Vi erbjuder inslagning i presentpåsar av alla våra produkter, med undantag för bordstabletter i läder och nyckelhållare.

Inslagning i presentpåse

 

Retur och byte av våra produkter

Om du vill returnera din beställning till oss är det viktigt att du läser igenom texten här på sidan, innan du skickar tillbaka paketet.

Så returnerar du din beställning

Om du vill returnera en vara som är köpt hos byRavn ber vi dig att skicka den till vår adress:
byRavn ApS
Storedamvej 20
6640 Lunderskov
Danmark

Innan du skickar tillbaka varan ombeds du skicka ett mail till byravn@byravn.dk, där du skriver att du vill returnera beställningen.

I paketet ber vi dig att inkludera ett utskrivet exemplar av denna retursedel. Det är viktigt att du skriver namn och ordernummer på retursedeln, eftersom vi annars inte har möjlighet att identifiera beställningen i vårt system. Om du inte har någon skrivare eller möjlighet att skriva ut kan du lägga i en handskriven retursedel där du anger ditt fullständiga namn och ditt ordernummer.

När du returnerar din beställning är det viktigt att den förpackas väl. Det innebär att vadderade kuvert, vanliga kuvert eller liknande inte är tillräckligt, eftersom varan med stor sannolikhet kommer att skadas under transporten av returen till oss. Om vi mottar en skadad vara i retur har vi ingen möjlighet att genomföra någon återbetalning. Vi rekommenderar därför att varan returneras i originalemballage eller liknande.

När vi har mottagit varan i retur i gott skick genomför vi din återbetalning.

Vid retur av inredningsprodukter

Om du vill byta dina varor är det viktigt att tänka på att alla beställningar som gjorts med skräddarsydda mått inte accepteras i retur. Det innebär att bland annat handtag med specialmått, läderremmar till garderobsstång eller andra specialtillverkade produkter inte kan returneras. Om du vill ha tillverkat handtag med specialmått till ditt kök och överväger handtag i läder rekommenderar vi att du beställer ett handtag och testar, så att du inte får hem 25 handtag som inte kan returneras.

Inredningsprodukter som exempelvis läderremmar eller handtag kan skickas i retur, så länge de inte har tydliga tecken på användning. Det innebär att om remmar och handtag har monterats med de tillhörande skruvarna, vilket skapat märken i lädret, så kan ingen återbetalning ske.

Exempel på handtag med tydliga tecken på montering, som inte accepteras i retur.

Vi har förståelse för att du vill se handtagen på byrålådor eller skåpsluckor för att få en uppfattning om möblernas nya utseende. Men det är viktigt att du monterar handtagen försiktigt om du vill testa dem. Vi rekommenderar att du försiktigt monterar handtagen utan att spänna åt skruvarna, eftersom det skadar handtaget och därför innebär att varan inte kan accepteras i retur.

Vid retur av nyckelringar och accessoarer

Vi accepterar endast returer av nyckelringar och accessoarer utan personligt tryck. Det innebär att nyckelringar, bälten, armband, väskor och liknande inte kan returneras om du har valt en personlig text på produkten.

Förlängd returrätt

Hos byRavn har vi förlängt returrätten. Det innebär att du har möjlighet att returnera din beställning i hela 30 dagar efter att du mottagit den.

Byte av varor

Om du vill byta någon av våra produkter, och produkten omfattas av returrätten (se ovanstående villkor), ombeds du att skicka ett mail till byravn@byravn.dk, där du anger ditt fullständiga namn och ordernummer, samt att du vill byta varan.

I mailet ber vi dig också att informera oss om följande:

  • Ska hela eller en del av beställningen bytas?
  • Vad vill du byta varan till?

Om du till exempel vill byta våra handtag till en annan storlek eller färg informerar du oss om detta i mailet. Du kanske till exempel har mottagit en nyckelring utan tryck, men i stället önskar en nyckelring med personligt tryck. Vad du än vill byta såsom handtag, produkter utan personligt tryck eller något annat från nätbutiken skickas i retur efter avtal via mail. När vi mottagit paketet byter vi varan till den nya produkten du önskar.

Du väljer själv hur paketet ska skickas i retur, så länge varan packas noga - gärna i originalemballage. Vadderade kuvert är inte godkända som returemballage, eftersom varan med stor sannolikhet skadas i dessa. Paketet skickas i retur direkt till vår adress:

byRavn ApS
Storedamvej 20
6640 Lunderskov 
Danmark

Vi kontaktar dig så fort vi mottagit returpaketet, och skickar samtidigt en länk där du kan beställa en ny leverans av paket. En eventuell prisskillnad kommer också vara inkluderad i länken, om du till exempel önskar handtag i en större storlek eller en produkt med ett personligt tryck. Om den nya varan är billigare än den du vill byta till betalar vi tillbaka det resterande beloppet med avdrag för fraktkostnader.