Snabb leverans hos byRavn

Deadlines för beställningar till fars dag (8 november 2020)

Beställningar skickas med PostNord eller DHL.

PostNord informerar om följande deadlines i samband med fars dag (8 november 2020):

Du hinner fortfarande beställa en personlig gåva till fars dag – Beställ senast den 4 eller 5 november klockan 12.00**

  • Varubrev: 29 oktober 2019 klockan 12.00
  • Paket utan utdelning: 4 eller 5 november klockan 12.00*
  • Paket med utdelning: 4 eller 5 november klockan 12.00*
  • Paket till företag: 4 eller 5 november klockan 12.00*

DHL informerar om följande deadlines i samband med fars dag (8 november 2020):
DHL levererar vanligen dagen efter att vi skickar din beställning. I utvalda områden är leveranstiden dock 2 dagar. Här på sidan har vi samlat de postnummer där leveranstiden enligt DHL är upp till 2 vardagar.
DHL:s deadline är därmed den 5 november klockan 12.00, om du inte bor i något av de områden där du får räkna med en extra leveransdag.

Vi rekommenderar alltid att du beställer i så god tid som möjligt.

*Sista beställningsdag för leverans som PostNord paket är antingen den 4 eller 5 november, beroende på var i Sverige du bor. Hos Postnord kan du kontrollera leveranstiden till just ditt postnummer genom att ange avsändarens postnummer som är: 6640, Danmark, samt ditt eget postnummer. Då kommer du att se leveranstiderna för olika pakettyper - vi skickar paket till Sverige med följande alternativ:

  • PostNord MyPack Collect (Paket utan utdelning)
  • PostNord MyPack Home (Paket med utdelning)
  • PostNord Parcel (Paket till företag)

**Vi förhåller oss till de leveranstider som vi har informerats om från PostNord och DHL. När vi anger våra leveranstider kan vi därför inte garantera att PostNord och DHL håller de angivna leveranstiderna, men vi kan garantera att vi skickar din beställning så att den kommer fram inom den angivna leveranstiden så länge PostNord och DHL håller sina leveranstider.

Hos byRavn har vi stort fokus på snabba leveranser

När du har beställt en produkt i vår webbshop skickar vi den samma dag som du gjort din beställning, även om den är skräddarsydd med personlig text eller specialmått, så länge vi får den innan kl. 12.00 (på dagen).

Vi skickar din beställning med PostNord. Du väljer själv om din beställning ska skickas som paket eller varubrev. Båda alternativen kan spåras.

PostNord informerar om att:

  • Paket levereras inom 1-3 vardagar
  • Varubrev levereras inom 2-6 vardagar


DHL informerar om att:

Paket levereras inom 1-2 vardagar

DHL levererar vanligen dagen efter att vi skickar din beställning. I utvalda områden är leveranstiden dock 2 dagar. Här på sidan har vi samlat de postnummer där leveranstiden enligt DHL är upp till 2 vardagar.

Så skickar vi din beställning

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

- Varubrev (39:- SEK)
Varubrevet kan spåras och levereras i brevlådan om det finns plats, annars levereras det till ditt lokala postombud.

- Paket utan utdelning (69:- SEK)
Paketet levereras till ditt lokala postombud.

- Paket med utdelning (99:- SEK)
Paketet levereras hem till din valda adress. Om du inte är hemma eller paketet inte får plats i brevlådan kommer försändelsen lämnas in till ditt lokala postombud.

- Paket till företag (99:- SEK)
Paketet levereras på din arbetsplats.

- DHL Express  (299 SEK)
Paketet kan spåras under transporten och levereras till din adress

Vi förhåller oss till de leveranstider som vi har informerats om från PostNord och DHL. När vi anger våra leveranstider kan vi därför inte garantera att PostNord och DHL håller de angivna leveranstiderna, men vi kan garantera att vi skickar din beställning så att den kommer fram inom den angivna leveranstiden så länge PostNord och DHL håller sina leveranstider.

Vi rekommenderar alltid att du beställer i så god tid som möjligt.

Längre leveranstid för placeringskort

Vid beställning av placeringskort tar det några dagar innan vi skickar iväg dem.

Normalt skickas de efter ett par dagar.

Din beställning är försenad

Om du inte har mottagit:

- Ditt varubrev inom 6 vardagar

- Ditt paket inom 3 vardagar,

Så kontakta oss (byRavn@byRavn.dk) eller PostNord (0771-33 33 10) så att vi kan hitta din beställning så snabbt som möjligt.

Om du exempelvis väljer leveransmetoden “Paket till närmaste ombud (Leverans: vanligen 1-3 vardagar)” och vi mottar din beställning en vardag senast klockan 12.00 kommer din beställning att skickas samma dag. Du kan då förvänta dig att motta ditt paket inom 3 vardagar.

Kom ihåg att ange rätt adress

Kom ihåg att kontrollera att din e-postadress och leveransadress är korrekt angivna innan du gör din beställning. Försändelsen kan inte levereras om:

- Du har uppgett fel adress

- Adressen inte är fullständig (om du till exempel har glömt att uppge husnummer)

- Ditt namn inte står på brevlådan

Kundservice hos byRavn:

För oss på byRavn är det viktigt att vår kundservice är på topp. Vi gör alltid vårt bästa för att våra kunder ska få sina beställningar så snabbt som möjligt. Det innebär att vi agerar snabbt om det uppstår några problem med din försändelse, och vi kontaktar gärna posten å dina vägnar.

Om din försändelse försvinner under leveransen gäller följande:

När vi skickar paket och varubrev som kan spåras är det avgörande för PostNord att följande information finns på plats när de ska leverera din försändelse: Kunden måste alltid se till att ange 100 % korrekt adress, inklusive korrekt namn, adress, husnummer, lägenhetsnummer, postnummer, ort, etc. Om försändelsen ska levereras till adressen i stället för till ett utlämningsställe är det viktigt att mottagarens namn framgår tydligt på brevlådan.

Om kunden har angett fel adress, och försändelsen därför måste skickas ut igen, är det kundens ansvar att stå för de extra leveranskostnaderna. Om din försändelse försvinner, och ovanstående upplysningar är korrekta, kommer byRavn se till att skicka ut ett nytt paket till dig så snart som möjligt samt stå för de extra leveranskostnaderna. Om fraktföretaget har tappat bort paketet kan beställningen inte avbrytas/återbetalas, men vi ser som sagt alltid till att paketet kommer fram.

Gratis frakt

Få gratis frakt vid köp för minst 749:-

För att få gratis frakt måste du handla för 749:-, exklusive fraktkostnader och efter eventuell avdragen rabatt.

Inslagning i presentpåse

När du handlar hos byRavn kan du självklart också få din present inslagen i en stilren och elegant bomullspåse. Inslagning i presentpåse kostar 25 kronor. Om du vill att vi slår in din present behöver du bara komma ihåg att klicka i fältet inslagning i din varukorg.
På bilden syns presentpåsarna. De allra flesta produkter slås in i de små påsarna, medan väskor, bälten och vårt nyckelband läggs i den stora påsen.
Vi erbjuder inslagning i presentpåsar av alla våra produkter, med undantag för bordstabletter i läder och nyckelhållare.

Inslagning i presentpåse

 

Så beställer du en produkt med personlig text hos byRavn

I denna guide visar vi hur du beställer en TX10-nyckelring, som är vår mest populära produkt. Guiden kan även vara till hjälp när du beställer våra övriga produkter.

När du beställer en nyckelring eller någon av våra accessoarer är du till stor del med och designar produkten. Innan produkten läggs i varukorgen får du ta ställning till följande tre punkter:

  1. Färg på lädret
  2. Färg på metallen (nit/nyckelring)
  3. Vilken text som ska tryckas på produkten

1. Välj färg på lädret

Större delen av våra produkter tillverkas i sex olika läderfärger. På bilden här under ser du de färger som du har att välja mellan (från vänster till höger): natur, cognac, svart, mörkbrunt, mörkblått och rött). När du väljer färg bör du vara uppmärksam på att det kan vara svårt att återge färgerna 100 % korrekt på bilder, och att lädrets färgnyanser dessutom kan variera något när vi mottar nya leveranser från garveriet.

Nøgleringe i vores seks forskellige farver

Om du väljer en produkt i färgen "natur" bör du vara uppmärksam på att denna färg, till skillnad från övriga färger, kommer att förändras betydligt allt eftersom den används. Det ljusa lädret i färgen "natur" har en obehandlad yta som innebär att det lätt påverkas av solljus, beröring, etc., och därför kommer att få en vacker patina med tiden. På bilden här under ser du hur lädret i färgen "natur" ändrar färg när det utsätts för solljus. På varje läderbit kan du se hur många dagar lädret har exponerats för solljus och hur det påverkat färgnyanserna.  

2. Välj färg på metallen

För större delen av våra produkter kan du välja mellan följande tre färger på metallen:

  • Antikmässing (denna färg är mörk)
  • Stål (denna färg liknar silver)
  • Mässing (denna färg är gyllene och liknar guld eller mässing)

Produkterna är nickelfria.

    Farver på metal: gammel messing, stål (sølv) og messing (gylden)

    3. Välj tryck av text på produkten

    När du beställer en TX10-nyckelring får du ta ställning till om du vill ha en nyckelring:

    • Utan tryck
    • Med tryck på framsidan
    • Med tryck på både fram- och baksida

    Om du vill ha en nyckelring med tryck på framsidan hamnar trycket på samma sida som vår logga

    Om du vill ha tryck på både fram- och baksidan trycks texten som den visas på bilden nedan. På både fram- och baksida börjar texten från niten och fortsätter mot änden på lädret, eftersom texten då läses korrekt när nyckelringen vänds vertikalt. Det tycker vi är det mest naturliga sättet att vända nyckelringen på när väl nycklarna sitter på den.

    När vi trycker den önskade texten kommer vi att centrera texten på nyckelringen, så att den ser så bra ut som möjligt och liknar våra exempel på bilderna.

    Nøglering med tryk på for- og bagsiden

    Om du vill ha en text tryckt på nyckelringen ska du ange den önskade texten på det tangentbord som dyker upp på skärmen, och som visas på bilden nedan.

    • När du anger texten finns det en gräns för hur mycket det kan stå på de olika produkterna. När det inte finns plats för mer text kommer bokstäverna att bli grå, som du ser på bilden nedan. I exemplet här under har vi skrivit in en så lång text att det inte finns plats för fler av de bokstäver som är bredare, medan de smalare bokstäverna fortfarande kan väljas (bokstäverna som fortfarande kan väljas är svarta).
    • För att skapa mellanrum trycker du på den tomma knapp som är placerad i översta raden innan siffran 0. 

      När du har valt den önskade texten lägger du produkten i varukorgen. I varukorgen kan du med fördel också kontrollera att texten är korrekt angiven, samt att färgen på läder såväl som metall stämmer.

      Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.